10 מיתוסים נפוצים של שיווק במדיה חברתית שהופרכו

המדיה החברתית הפכה לכלי חיוני לעסקים להתחבר לקהל שלהם, להגביר את המודעות למותג ולהניע מכירות. עם זאת, ישנם עדיין מיתוסים ותפיסות שגויות רבות סביב שיווק במדיה חברתית שיכולים למנוע מחברות להשיג את התוצאות הרצויות להן. במאמר זה, נפריך 10 מהמיתוסים הנפוצים ביותר של שיווק במדיה חברתית ונספק לך את האמת מאחוריהם. מהאמונה שהמדיה החברתית מיועדת רק למשתמשים צעירים ועד לרעיון שפרסום בתדירות גבוהה יותר יגדיל אוטומטית את המעורבות, נשפוך אור על המציאות של שיווק במדיה חברתית. על ידי ביטול המיתוסים הללו, תקבל הבנה טובה יותר כיצד להשתמש ביעילות במדיה החברתית כדי להשיג את היעדים העסקיים שלך. אז בואו נתחיל ונפריד בין עובדות לבדיון בכל הנוגע לשיווק במדיה חברתית!

ביטול המיתוסים הנפוצים ביותר של שיווק במדיה חברתית עם מארקי ואולינה

מיתוס 1: שיווק ברשתות חברתיות הוא בחינם

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר סביב שיווק במדיה חברתית הוא שהוא בחינם. אמנם זה נכון שהקמת חשבון מדיה חברתית היא בחינם, אבל זה לא לגמרי בחינם לשווק את העסק שלך במדיה החברתית. פלטפורמות מדיה חברתית מציעות אפשרויות פרסום בתשלום עבור עסקים כדי להגיע לקהל רחב יותר. אפשרויות בתשלום אלו יכולות לרוב להיות יעילות יותר מטווח הגעה אורגני, במיוחד עבור עסקים עם מספר עוקבים מוגבל. יתר על כן, יצירת תוכן איכותי, ניהול חשבונות מדיה חברתית וניתוח נתונים דורשים זמן ומשאבים, שבסופו של דבר כרוך בהם עלות.

בעוד ששיווק במדיה חברתית יכול להיות זול יותר משיטות שיווק מסורתיות, זה לא לגמרי בחינם. חשוב לתקצב שיווק במדיה חברתית ולהקצות משאבים בהתאם.

מיתוס 2: אתה צריך להיות בכל פלטפורמת מדיה חברתית

עם כל כך הרבה פלטפורמות מדיה חברתית זמינות, קל להאמין שהעסק שלך צריך להיות בכל פלטפורמה כדי להצליח. אולם, אין זה המקרה. עדיף למקד את המאמצים שלך בפלטפורמות שמתאימות ליעדים העסקיים ולקהל היעד שלך. לדוגמה, אם קהל היעד שלך הוא בעיקר אנשי מקצוע, לינקדאין עשויה להיות פלטפורמה טובה יותר מאינסטגרם.

הימצאות בכל פלטפורמת מדיה חברתית יכולה לפזר את המשאבים שלך דקים מדי ולמנוע ממך ליצור תוכן איכותי המותאם לכל פלטפורמה. במקום זאת, התמקד בכמה פלטפורמות שמתאימות למטרות העסקיות ולקהל היעד שלך, וצור תוכן איכותי במיוחד לכל פלטפורמה.

מיתוס 3: שיווק במדיה חברתית מיועד רק לעסקים B2C

מיתוס נפוץ נוסף הוא ששיווק במדיה חברתית יעיל רק לעסקים מעסק לצרכן (B2C). זה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. שיווק במדיה חברתית יכול להיות יעיל באותה מידה לעסקים לעסקים לעסקים (B2B), במיוחד בתעשיות שבהן קשרים אישיים חיוניים.

פלטפורמות מדיה חברתית כמו LinkedIn מציעות הזדמנויות לעסקים B2B להגיע ללקוחות פוטנציאליים וליצור קשרים אישיים. בנוסף, יצירת תוכן חינוכי וקטעי מנהיגות מחשבתית יכולים לבסס את העסק שלך כמוביל בתעשייה שלך.

מיתוס 4: שיווק במדיה חברתית עוסק רק בלייקים ועוקבים

קל להאמין ששיווק במדיה חברתית עוסק רק במספר הלייקים והעוקבים שיש לעסק שלך. עם זאת, זוהי טעות נפוצה. אמנם לייקים ועוקבים יכולים להיות מדד טוב למעורבות, אבל הם לא בהכרח מתורגמים למכירות או המרות.

במקום זאת, התמקד ביצירת תוכן באיכות גבוהה שמהדהד עם קהל היעד שלך ומניע את המעורבות. זה יכול לכלול תוכן חינוכי, הצצות מאחורי הקלעים או תוכן שנוצר על ידי משתמשים. על ידי יצירת תוכן שנותן ערך לקהל שלך, אתה יכול לבסס קהל עוקבים נאמן שסביר יותר שיהפוך ללקוחות.

מיתוס 5: אתה לא יכול למדוד החזר ROI במדיה חברתית

מיתוס נפוץ נוסף הוא שאי אפשר למדוד החזר ROI במדיה חברתית. למרות שזה יכול להיות מאתגר למדוד את ההשפעה הישירה של המדיה החברתית על המכירות, זה לא בלתי אפשרי. פלטפורמות מדיה חברתית מציעות כלי ניתוח שיכולים לספק תובנות לגבי מעורבות, טווח הגעה והמרות. על ידי מעקב אחר מדדים אלה, אתה יכול לקבל הבנה טובה יותר של ההשפעה של מאמצי השיווק שלך במדיה החברתית.

בנוסף, הטמעת קישורי מעקב ומעקב המרות יכולים לספק נתונים מדויקים יותר על השפעת המדיה החברתית על המכירות. למרות שמדידת החזר ROI במדיה חברתית יכולה להיות מאתגרת, זה לא בלתי אפשרי.

4 דרכים למדוד החזר ROI של מדיה חברתית | המסע

מיתוס 6: שיווק במדיה חברתית מיועד רק לקהלים צעירים

קל להאמין ששיווק במדיה חברתית יעיל רק עבור קהלים צעירים. אולם, אין זה המקרה. לפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק ולינקדאין יש מגוון רחב של דמוגרפיות גיל, מה שהופך אותן ליעילות למיקוד לכל קבוצות הגיל.

חשוב להבין את קהל היעד שלך ובאילו פלטפורמות מדיה חברתית הם הכי פעילים. על ידי הבנת הקהל שלך, אתה יכול ליצור תוכן שמהדהד איתו ומעודד מעורבות.

מיתוס 7: אתה צריך לפרסם כל יום ברשתות החברתיות

קל להאמין שאתה צריך לפרסם כל יום ברשתות החברתיות כדי להצליח. עם זאת, זה לא בהכרח כך. למרות שפרסום תכוף יכול להגביר את הנראות שלך, חשוב יותר להתמקד ביצירת תוכן באיכות גבוהה שמהדהד עם הקהל שלך.

במקום להתמקד בפרסום כל יום, התמקד ביצירת יומן תוכן המתאים ליעדים ולמטרות העסקיות שלך קהל. זה יכול לכלול תוכן חינוכי, הצצות מאחורי הקלעים או תוכן שנוצר על ידי משתמשים.

מיתוס 8: שיווק ברשתות חברתיות עוסק רק במבצעים והנחות

מיתוס נפוץ נוסף הוא ששיווק ברשתות חברתיות עוסק רק במבצעים והנחות. בעוד שמבצעים והנחות יכולים להיות יעילים בהנעת מכירות, הם לא הדרך היחידה לשווק את העסק שלך במדיה החברתית.

במקום זאת, התמקד ביצירת תוכן איכותי המספק ערך לקהל היעד שלך. זה יכול לכלול תוכן חינוכי, הצצות מאחורי הקלעים או תוכן שנוצר על ידי משתמשים. על ידי מתן ערך לקהל שלך, אתה יכול ליצור קהל עוקבים נאמן שיש לו סיכוי גבוה יותר להמיר ללקוחות.

מיתוס 9: שיווק במדיה חברתית אינו דורש אסטרטגיה

קל להאמין ששיווק במדיה חברתית אינו מצריך אסטרטגיה וכי די בפרסום בתדירות גבוהה. עם זאת, שיווק במדיה חברתית דורש אסטרטגיה כדי להיות יעילה. אסטרטגיית מדיה חברתית צריכה לכלול יעדים, קהל יעד, לוח שנה תוכן ומדדים למדידת הצלחה.

על ידי יצירת אסטרטגיית מדיה חברתית, אתה יכול להבטיח שהמאמצים שלך מתאימים ליעדים העסקיים שלך ושאתה יוצר תוכן באיכות גבוהה המהדהד עם קהל היעד שלך.

מיתוס 10: שיווק במדיה חברתית הוא מאמץ חד פעמי

לבסוף, עסקים רבים מאמינים ששיווק במדיה חברתית הוא מאמץ חד פעמי. עם זאת, שיווק במדיה חברתית דורש מאמץ מתמשך כדי להיות אפקטיבי. זה לא מספיק ליצור חשבון מדיה חברתית ולפרסם מדי פעם.

במקום זאת, התמקד ביצירת נוכחות עקבית במדיה החברתית וביצירת מעורבות עם הקהל שלך. זה יכול לכלול תגובה לתגובות, שיתוף תוכן שנוצר על ידי משתמשים ויצירת תוכן באיכות גבוהה המהדהד עם הקהל שלך.